Суббота, 20.04.2024, 00:46
Вы вошли как Гость | Группа "Гости" | RSS

.
 
 
Главная Регистрация Вход
[ Новые сообщения · Участники · Правила форума · Поиск · RSS ]
  • Страница 1 из 1
  • 1
Модератор форума: Nemesis_c, Smoke  
Форум » Elektropage.ru » Zero Tolerance [smd] » Zero Tolerance - конфиги эпизодов (баян)
Zero Tolerance - конфиги эпизодов (баян)
Nemesis_cДата: Суббота, 13.08.2011, 02:10 | Сообщение # 1


 
Сообщений: 1148
Статус: Offline
 

1. 4 bytes: подпись ZMAP - начало конфига

2. 4096 bytes: Textures definition:
- A texture is 128x64, consists of 8 tiles (32x32), tile order is:
1 3 5 7
2 4 6 8
- Has 256 records
- A record consists of 8 tile numbers (2 bytes per tile number, big-endian):
T1_Tile1 T1_Tile2 T1_Tile3 T1_Tile4 T1_Tile5 T1_Tile6 T1_Tile7 T1_Tile8
T2_Tile1 T2_Tile2 T2_Tile3 T2_Tile4 T2_Tile5 T2_Tile6 T2_Tile7 T2_Tile8
..
T256_Tile1 T256_Tile2 T256_Tile3 T256_Tile4 T256_Tile5 T256_Tile6 T256_Tile7 T256_Tile8

3. 2048 bytes: Texture orders:

- Describes which texture to use on each side of each cell ID (#0 - #255)

4. 256 bytes: Cell types definiton, one byte per cell, for types explanation, see [CellDefs] section of ztedit.ini.

5. 16384 bytes: Map data:
- Each episode has 16 levels
- Each level is 32x32, one byte per cell, first byte is upper-left corner, last byte is lower-right corner.
- Each byte defines the cell ID to be placed. E.g. byte 0Ah (10d) causes the game to render the cell according to 10th record of cell types definition set.

6. 16 bytes: освещение на уровне
- 00: светло
- 01: тусклый свет
- 02: задымленность
- 03: нет потолка
- 04: черный потолок



конфиги:
0015A106 = первый эпизод
00160420 = второй
00166028 = третий

Code

1,2,3 = эпизоды
=====1==========2==========3=====
  0015A10A        00160424        0016602C            256 конф. по 16 байт = стороны
  0015B10A        00161424        0016702C            256 конф. по 8 байт
  0015B90A        00161C24        0016782C            256 конф. по 1 байту = типы блоков





Code
уровни:
===1========2========3===
0015BA0A 00161D24 0016792C   = 1 уровень
0015BE0A 00162124 00167D2C   = 2 уровень
0015C20A 00162524 0016812C   = 3 уровень
0015C60A 00162924 0016852C   = 4 уровень
0015CA0A 00162D24 0016892C   = 5 уровень
0015CE0A 00163124 00168D2C   = 6 уровень
0015D20A 00163524 0016912C   = 7 уровень
0015D60A 00163924 0016952C   = 8 уровень
0015DA0A 00163D24 0016992C   = 9 уровень
0015DE0A 00164124 00169D2C   = 10 уровень
0015E20A 00164524 0016A12C   = 11 уровень
0015E60A 00164924 0016A52C   = 12 уровень
0015EA0A 00164D24 0016A92C   = 13 уровень
0015EE0A 00165124 0016AD2C   = 14 уровень
0015F20A 00165524 0016B12C   = 15 уровень
0015F60A 00165924 0016B52C   = 16 уровень





таблица активности уровней:
00058F18 = 16 + 16 + 16 + 16
 
SegamanДата: Понедельник, 12.09.2011, 20:56 | Сообщение # 2


 
Сообщений: 6
Статус: Offline
 

а какой формат у beyond zero tolerance? happy



GenVaideo 99%
DuneMapEditor3 98%
хак BTR 7%
Sumo Slam 100%
 
Форум » Elektropage.ru » Zero Tolerance [smd] » Zero Tolerance - конфиги эпизодов (баян)
  • Страница 1 из 1
  • 1
Поиск:


Select language:
English
French
German
Portuguese
Chinese
Nemesis_c, r57shell, Smoke, Lipetsk, GoodBye (aka vfiuchcikicshuusrch) & Segaman © 2024
Хостинг от uCoz